Rhino tracking - Reisverslag uit Namibe, Angola van Francis Kroon - WaarBenJij.nu Rhino tracking - Reisverslag uit Namibe, Angola van Francis Kroon - WaarBenJij.nu

Rhino tracking

Door: Francis & Hans

Blijf op de hoogte en volg Francis

12 September 2014 | Angola, Namibe

Kom je aan bij een super mooie lodge boven op een berg met fantastisch uitzicht over de tafelbergen en Klip River Valley, slaap je in een tentje in het dal. Tegenvaller? Nee, helemaal niet.
's Avonds een driegangen diner op de sleepout location in the bush. Mét wc en douche.
Vroeg in de ochtend na scrambled eggs op zoek naar de zwarte neushoorn. Na een uurtje rijden vinden we, nou ja de trackers dan, de eerste sporen van een neushoorn. De twee spoorzoekers verdwijnen in de bush ons achterlatend met de gids in afwachting van. Na een uur krijgen we een sein en rijden we met de fourwheeldrive de berg op. Daar ontmoeten we de trackers en te voet gaat het verder. Na een half uur spotten we het neushoornvrouwtje met jong. Spannend!

• 14 September 2014 - 22:10

Mariette:

Zo, dat is wel heel bijzonder, mooi!